Orzechy jako jeden z podstawowych składników każdej diety charakteryzuje się wysoką zawartością ważnych kwasów nienasyconych. Zawierają mnóstwo witamin, antyoksydantów, a także magnezu manganu i cynku. Poznaj co kryje się w poszczególnych gatunkach orzechów.

Orzechy brazylijskie

Orzechy brazylijskiePrzez niektórych są nazywane skarbem brazylijskim, choć niewielu wie, że największym eksporterem tych orzechów jest Boliwia. Są to nasiona wyrosłe z orzesznicy wyniosłej. Nie da się ukryć, są tuczące. Nie powinny być jednak skreślone z listy produktów, które wykorzystujemy w naszej diecie!

Tłuszcz zawarty w orzechach brazylijskich uruchamia w organizmie procesy przyspieszające spalanie tkanki tłuszczowej. Orzechy brazylijskie regulują pracę serca, zmniejszają ryzyko zawałów, a nawet obniżają poziom cholesterolu we krwi.

Przyśpieszają regenerację skóry po odbytych zabiegach lub kuracjach, wpływają także na budowę kości, a także na samą płodność! Orzechy te polecane są osobą nadużywającym alkoholu ze względu na wysoką zawartość cynku.

Orzechy laskowe

orzechy laskowe

Orzechy laskowe tak jak inne typy orzechów mają wiele właściwości zdrowotnych, jednak jedną z najważniejszych zalet orzechów laskowych jest wysoka zawartość witaminy E, zwanej również „witaminą młodości i płodności”. Witamina ta jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania naszych narządów rozrodczych.

To nie jedyna zaleta tych orzechów. Posiadają bowiem także dużą zawartości witaminy B. Dzięki niej poprawimy naszą pamięć, a także zapanujemy nad nerwami w stresujących sytuacjach. Polecamy ją wszystkim nerwusom 🙂

Orzechy makadamia

Orzechy makadamiaCharakteryzują się bardzo twardą łupiną, przez którą niejeden „dziadek do orzechów” zakończył swój żywot. Pochodzi z Australii i idealnie pasuje do wypieków ciast, ciasteczek oraz kremów. Pomaga zmniejszyć poziom cholesterolu we krwi oraz niweluje szkodliwą działalność wolnych rodników.

Orzechy makadamia są istną skarbnicą witamin i minerałów. Stanowią bowiem dobre źródło witamin: B2, B3 (PP), B5, B6, E, minerałów: wapnia, fosforu, żelaza, potasu, cynku, magnezu i selenu. Redukują prawdopodobieństwo chorób serca.

Orzechy nerkowca

orzechy nerkowcaKształt orzechów nerkowca przypomina nerkę, stąd też wzięła się nazwa tych orzechów. To owoce rosnącego Ameryce Południowej drzewa o nazwie Nanercz zachodni. Przez wielu nazywane są najzdrowszą przekąską świata, nie bez przyczyny, są bowiem bogatym źródłem jedno i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które korzystnie wpływają na zdrowie człowieka.

Są miękkie i łatwe do rozgryzienia, nie sprawiają tylu problemów co łupina orzechów makadamia, przez co nadają się na przekąskę. Dzięki selenowi znajdującemu się w orzechach nerkowca zadbasz także o wygląd twoich włosów oraz paznokci.

Dynia Zwyczajna