Magnez czyli pierwiastek, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Odpowiada w głównej mierze za układ nerwowy oraz pracę mięśni, stawów czy serca. O obecnych czasach z powodu stresu, jesteśmy podatni na gwałtowny spadek poziomu magnezu.

Objawy niedoboru magnezu

Zła dieta, używki, stres oraz terapie hormonalne przyczyniają się do znacznego obniżenia poziomu magnezu w organizmie. Na spadek magnezu w szczególności narażone są osoby: pracujące umysłowo, osoby uczące się, żyjące w ciągłym stresie, osoby pracujące fizycznie oraz będące na diecie odchudzającej.

Niedobór magnezu objawia się:

  • drganiem powiek lub górnej wargi
  • skurczami łydek oraz uczuciem odrętwienia w kończynach
  • nieprawidłową pracą serca i uczuciem osłabienia
  • zaburzeniem snu oraz koncentracji
  • bólami głowy, rozdrażnieniem
  • zaburzeniami depresyjnymi oraz stanami lękowymi
  • nadmiernym wypadaniem włosów i łamliwością paznokci

Właściwości magnezu

Magnez wspiera układ nerwowy, dzięki temu usprawnia pracę mózgu. Co za tym idzie poprawia pamięć, koncentrację oraz działa na organizm uspokajająco. Pomaga zapobiegać bólom głowy, a nawet leczyć migreny. Łagodzi także bóle menstruacyjne i objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego. Przyspiesza regenerację mięśni i wspiera leczenie kontuzji.

Magnez odpowiada również za układ sercowy, zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału serca oraz obniża ciśnienie krwi. Istnieje duże prawdopodobieństwo, iż leczy cukrzycę typu II oraz chroni przed jej powikłaniami. Dlatego magnez szczególnie ważny jest dla osób z nadciśnieniem i wszelkimi chorobami serca.

Oprócz tego pierwiastek reguluje pracę tarczycy, zapobiega tworzeniu się kamieni nerkowych oraz chroni organizm przed toksycznymi pierwiastkami takimi jak: ołów, rtęć czy kadm.

Płatki magnezowe sposobem na uzupełnienie magnezu

Magnez w formie chlorku magnezu jest bardzo dobrze przyswajany przez organizm. Niestety spożywanie doustne chlorku jest utrudnione z powodu charakterystycznego gorzkiego smaku oraz występowania efektów niepożądanych takich jak biegunka, a nawet zatrucie.

Aby uniknąć skutków ubocznych należy przyjmować chlorek magnezu w postaci płatków magnezowych przez skórę. Wystarczy przygotować kąpiel z dodatkiem płatków i cieszyć się efektami kuracji.

Jak przygotować kąpiel magnezową?

Do wanny z ciepłą wodą dodajemy 1-2 szklanki chlorku magnezu, rozpuszczamy go i moczymy ciało przez 20-30 minut. Należy pamiętać, aby nie używać mydła ani innych substancji myjących. Na koniec wystarczy spłukać ciało wodą. Taką kąpiel można wykonywać nawet codziennie, a efekty są odczuwalne niemal od razu.

Dowiedz się jak działa MSM:

MSM – Czyli siarka na ratunek!